2012. október 18., csütörtök

Zöldséges torta

A sztori:
Egy valamit nagyon megtanultam Olaszországban, amikor babysitter voltam egy olasz családban: hogyan kell a tegnapi kaját újrahasznosítani! Ez egy hasznos és hálás feladat. Vannak alapvető elkészítési módok, melyek segítségével sokféle maradékot meg lehet menteni a kukától. Az egyik ilyen technika a "tortába sütés". Olaszországban, de már Magyarországon is lehet kapni élesztős réteslap-alapot (én eddig csak a Tesco-ban láttam), melynek felhasználásával gyorsan és egyszerűen készíthetünk finom vacsorát!

Hozzávalók:
Alap:
 - egy élesztős réteslap

Töltelék: különböző zöldségek, ami éppen otthon van, nekem:
 - 1-2 centisre vágott zöldbab
 - répa
 - paradicsom
 - fűszerezés: ízlés szerint, én sót, oregánót, és egy kis kakukkfüvet használtam

Ragasztóanyag: 
 - 2 db tojás 
 - natúr joghurt [görög joghurt, kefír, tejföl]
 - sajtkrém
 - sajt [mozzarella vagy trappista, vagy akármi, ami otthon van ]

Instrukciók:
A zöldségek ugyebár adottak, amit találunk otthon, persze olyanokat kombináljunk lehetőleg, amik jók lehetne együtt, ebbe a tortába én például raknék még cukkinit vagy padlizsánt, esetleg krumplit. Tartózkodnék azoktól a zöldségektől, amelyek kemények, mint mondjuk a paprika, vagy az uborka, ami nem fér meg a tejfélékkel.
Miután felaprítottuk a zöldségeinket megfelelő méretre, a zöldbabot és a répát feltesszük főni 10 percre, hogy megpuhuljanak. Közben felaprítjuk a paradicsomot is, őt nem kell megfőznünk. A "ragasztóanyag" az a közeg, ami a sütés után meg fogja kötni a zöldségeket, én ehhez joghurtot használtam, melyet sajtkrémmel szilárdabbra varázsoltam, majd belereszeltem a trappista sajtot, de a mozzarella is ugyanolyan finom lesz. A tojás nagyon fontos része a "ragasztónak", mivel hőre keményedő fehérje, így lesz a töltelékünk szilárd halmazállapotú. Egy ilyen tortába 2-3 tojás elegendő, a tojás méretétől függően. Fűszerezzük, ahogy jól esik, én szeretem az olaszos ízeket, így oregánót használok és kakukkfüvet, de lehet bele tenni bazsalikomot, petrezselymet, rozmaringot, borsot is. Ha kész a massza, hozzáöntjük a készre főtt zöldségeket és a paradicsomot és összekeverjük. A réteslapot óvatosan kicsomagoljuk és tepsibe helyezzük úgy, hogy maradjon 3-4 cm széle, ami a torta fala lesz, ideális esetben a tepsi mérete kisebb, mint a réteslap. Ezek után beletöltjük a zöldséges masszát és egyenletesre simítjuk, a torta falait szépen behajtogatjuk. Ha van otthon parmezán sajt, akkor megszórjuk vele a torta tetejét, esetleg trappista is mehet rá, majd előmelegített 180 °C-os sütőbe tesszük és készre pirítjuk kb. 20 perc alatt, folyamatosan nézzük, hogy ne égjen oda.
És voilá...kész is a zöldség-újrahasznosított tortánk!

Jó étvágyat, Buon apetito!





P.S.: ha bármi kérdésetek, észrevételetek, problémátok lenne, bátran írjatok nekem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése