2012. október 19., péntek

Gorgonzolás Fusilli


Biztos akad olyan, aki a cím hallatán 2 kérdést tenne fel: "Mi az a gorgonzola és mi az a fusilli?"
Helyes kérdések!

Gorgonzola: tehéntejből készült, belsőpenészes zsíros olasz sajt, Milánó környékéről származik, érleléstől függetlenül lehet forte, azaz erős, vagy dolce, azaz édes. Nálunk jellemzően az édeset lehet kapni a boltokban, az Én kedvenc olasz sajtom mellesleg!

Fusilli: spirálisan csavart, egyszerű olasz tészta


A sztori:
Mindkét hozzávalót a Penny Market-ban láttam meg, de akkor még nem tudtam, hogy egyszerre lesznek elkészítve. A Fusilli azért tetszett meg, mert nem a hagyományos zacskót láttam, hanem a színes Fusilli-t, amely esztétikailag egyszerűen vonzott. A gorgonzola meg...a kedvenc sajtom, abból sosem árt otthon!

Hozzávalók:
A mártáshoz: 
 - 15 dgk Gorgonzolo (de lehet kék- vagy márványsajt is)
 - 3 dl tejszín (de lehet tejföl is, vagy akár krémsajt)
 - egy csipet só
 - egy késhegynyi szerecsendió

A tészta:
 - fejenként számolva 100 g tészta, én 300 g-ból csináltam. Nem csak Fusillit lehet használni, bármilyen durum tészta felhasználható, az olaszok a Farfalla-t (pillangót) vagy a Penne-t szokták még ehhez a fogáshoz használni

A dekoráció:
 - Olívabogyó (2 féle bogyó: Kalamata fekete és a sima zöld)
 - kockára vágott körte (nekem az most nem volt itthon)

Instrukciók:
Felteszünk egy közepes lábasnyi vizet forrni egy fél maroknyi sóval, majd amikor lobog a víz, beledobjuk a Fusillit, és ha más utasítás nincs a zacskón, akkor pontosan 12 percig főzzük, ekkor lesz a tészta "al dente",   azaz ekkor éri el az optimális állagát (az olaszok szerint), persze azért kóstoljuk meg, mielőtt levesszük, ha kemény a belseje, akkor főzzük még 1-2 percig, utána szűrjük le és mossuk meg, majd csöpögtessük le a tésztát. Ugyanígy kell bármely más tésztánál is eljárni!

Elkészítjük a mártást: a tejszínt egy kisebb lábasba öntjük és felmelegítjük, óvatosan kell vele bánni, mert leéghet! Amikor forrni kezd, beleaprítjuk a Gorgonzola sajtunkat és addig keverjük takarék láng felett, ameddig a sajt teljesen fel nem oldódik a tejszínben. Ha nincs otthon tejszín, akkor használhatunk tejfölt is, vagy az én nagy kedvencemet, a krémsajtot. Amikor készen vagy a mártás, még fűszerezünk egy kicsit rajta, ehhez a fogáshoz illik egy picike szerecsendió, és már készen is vagyunk!

A tésztára halmozva tálaljuk a mártást, és amennyiben van kedvünk még díszíthetni, teszünk rá egy pár szem olívabogyót illetve korcára vágott körtét (egyébként magában a Gorgonzola és a körte isteni kombináció).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése