2012. október 20., szombat

Oldschool Sós Perec

A sztori:
Már régen fúrta az oldalamat, hogyan is készül az állatkerti sós perecet beborító fehér sós öntet. A Nosalty.hu és Kováts Gáborné segítségével erre a titokra is fényt derítettem... Én alapból dupla adagot csináltam, és így is nagyon kevésre sikeredett, mivel kb. fél órán belül szőrén-szálán eltűnt :)


Hozzávalók:
A tésztához:
 - 1 kg finomliszt
 - 5 dkg élesztő (nem por)
 - 1 evőkanál cukor
 - 1 evőkanál só
 - 3 dl tej
 - 2 dl étolaj

A sós massza:
 - 3 evőkanál liszt
 - 2 evőkanál só
 - víz
     + 1 tojás sárgája


Instrukciók:
Először fellangyosítjuk a 3 dl tejet és elkeverjük benne az evőkanál cukrot, majd az 1 kocka élesztőt belemorzsoljuk, elkeverjük és meleg  helyre tesszük. Az élesztő futtatása nagyon fontos lépés a tésztának, én sokszor el szoktam szúrni, de a kulcs a türelem, körülbelül 20 percet kell várnunk. A várakozási időt töltsük hasznosan és készítsük elő a többi összetevőt, öntsük a lisztet, a sót és az olajat egy tálba, melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. Amikor felfutott az élesztő, adjuk hozzá a tésztához és gyúrjuk össze az egészet. Ha túl ragacsos lenne, adjunk még hozzá lisztet. Ha ez készen van, hagyjuk még fél órát pihenni, langyos helyen. 

Közben készítsük el a sós masszát: a 3 egység lisztet 2 egység sóval és annyi vízzel összekeverjük, hogy palacsintatészta-állagú masszát kapjunk.

Amikor a tészta megkelt, lisztezett vágódeszkára helyezzük és hosszú csíkokat vágunk belőle, 60-70 cm hosszú hurkákat gyurmázunk belőle, majd perec formájúra hajtogatjuk, ehhez nem árt egy kis kézügyesség. Sütőpapírra tesszük őket és a tetejüket megkenjük a tojás sárgájával majd betesszük a sütőbe 20 percre, amíg szépen átsülnek. Ekkor kivesszük, rácsurgatjuk a masszát ízlés szerint (én a sokat szeretem) és még 10 percig sütjük őket, és már készen is van a csodás, illatos, házi készítésű sós perec!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése