2013. augusztus 1., csütörtök

Orechiette és ami a spájzban van


A sztori:

Az orecchiette egy olasz tésztafajta, jelentése: fülecskék. Finom, tömörebb tészta, ideális szószokhoz, zöldségekhez. Ezt a fogást akkor készítettem el, amikor tényleg nem volt szinte semmi a hűtőben, csak pár alapanyag. Ha csak találomra készítünk szószt, át kell gondolni, milyen ízek illenek össze. Például a paradicsom és a tejföl nem jön ki jól egymással, de a spenót és tejföl már igen, vagy a borsó és tejföl, paradicsom és olívabogyó stb. Én jelen esetben borsót kevertem egy kis virslivel, fetával és parmezánnal, megöntöztem olívaolajjal és tettem rá egy kis tejfölt.

Hozzávalók:
 - 200 g orecchiette tészta (lehet penne is)
 - 2 szál virsli
 - 100 g zöldborsó
 - 50 g feta
 - olívaolaj
 - parmezán


Instrukciók: 
Kifőzzük a tésztát, lobogó vízbe dobjuk annyi percig, amennyi a zacskóra van írva, majd leszűrjük. 
Elkészítjük a feltétet: egy serpenyőbe olívaolajat öntünk és a zöldborsót megpirítjuk rajza, hozzáadjuk a felkarikázott virslit és még 3 percig sütjük. Ezután rádobjuk a tésztát és még 5 percig együtt sütjük. Tányérba helyezzük, megszórjuk fetával, parmezánnal, és a tetejére kis tejfölt öntünk.

Jó étvágyat és jó újrahasznosítást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése