2012. október 28., vasárnap

Polenta darálthúsos mártással


A sztori:
A polenta magyar nevén kukoricadara, puliszka néven is ismert, mely tökéletes, egyszerű köret, ugyanakkor ezerfajta felhasználása létezik, csinálhatunk belőle akár szendvicset, tortát, süteményt, feltétet stb... Én most azt a verziót készítettem el, amit Észak-Olaszországban tanultam, ugyanis ott nagyon sokat használják a polentát, mint köretet.



Hozzávalók:
 Polentához:
 - kukoricadara
 - víz
 - mozzarella

Darálthúsos mártás (majdnem bolognai):
 - 400 gramm darálthús (sertés vagy marha)
 - 1 fej vöröshagyma
 - olívaolaj
 - 1-2 dl paradicsompüré
 - víz
 - fűszer: só, bors, chilli, oregánó, kakukkfű

Instrukciók: 
Először elkészítjük a polentát, nagyon egyszerű, szinte mindig így kell csinálni: 1 egység kukoricadarához 3,5 egység vizet forralunk fel, azaz ha egy csésze kukoricadaránk van akkor 3,5 csésze víz kell. Én dupla adagot csináltam, tehát 2 csésze kukoricadarához forraltam fel  7 csésze vizet. A vízbe teszünk egy kis sót és egy kis kanál kukoricadarát, ez valami trükk arra, hogy később ne csomósodjon a cucc, de beválik! Amikor felforrt a víz, beletesszük a kukoricadarát és állandó kevergetés mellett kb. még 20 percig főzzük, ekkor már teljesen magába szívta a vizet és nehéz lesz kevergetni, de vigyázzunk, nehogy leégjen! 20 perc után vegyük le a tűzről és most jön a főzés kreatívabb része: formázzuk a polentánkat! Én őzgerinc sütőformába raktam, és hűlni hagytam pár órára, de lehet belőle hurkát is gyúrni vagy simán gombócokat, kockákat...kinek mihez van kedve, a lényeg, hogy állni/szilárdulni hagyjuk. 
A darálthúst úgy készítjük el, mint a bolognai szószt, vagy akár bolognai szószt is lehet használni...
Olívaolajon megpirítjuk a felkockázott hagymát, majd hozzáadjuk a darálthúst és dinszteljük (azaz addig főzzük, míg ki nem fehéredik a hús, levet nem ereszt és az el nem párolog), majd fűszerezzük sóval, borssal, oregánóval és kakukkfűvel, aki csípősebben szereti, az adhat hozzá chillit is. Ráöntjük a paradicsompürét. Azért nem tudok mennyiséget mondani, mert a boltban 10 féle kapható, attól függ, milyet használsz. Ha a paradicsompüré hígabb, akkor több kell belőle, ha paradicsomsűrítményt használsz, akkor kevesebb kell, de több víz. Olyan legyen, mint egy mártás, ne mint egy leves. Én most egy 2 dl-es paradicsompürét használtam, ahhoz már csak max 1-2 dl vizet kell hozzáadni. Ezt főzzük még 10 percig és kész is a  mártásunk. 
Amikor kihűlt a polenta, felszeleteljük és ráöltjük a mártást, dekorációnak mozzarellát használunk, de ha éppen van otthon reszelt sajtod vagy parmezánod, az is tökéletesen jól fog rajta mutatni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése