2012. december 4., kedd

Currys csirke pirított tésztával

A sztori:
Egyik nap barátnőimmel indiai étteremben ebédeltünk, és az ottani illatok és ízvilág teljesen megfogott. Miért nem csináltam én eddig indiai kaját?! Elhatároztam, hogy lassan, apránként meg akarom ismerni az ázsiai konyha ezen szegmensét, kezdés képpen egy egyszerű, csirkés, minimálisan fűszeres recepttel indítok. Amit be kellett szerezni, mert nem volt itthon a kurkuma és a curry fűszer. A curry illatát imádom, a kurkumát eddig nem ismertem, attól lesz az étel olyan igazán sárga. Óvatosan bánni vele, mert erős íze van, viszont jót tesz az izületeknek (tudjátok, az én koromban...)!!



Hozzávalók: 

- 400 g spagetti tészta (4 személyre)
- egy kis olívaolaj

- 2 db csirkemell filé
- 1 nagy fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 evőkanál curry
- 3-4 dl tejszín
- egy kis tej (akinek van, kókusztej)
- só, bors, kurkuma, chilli
- fél citrom leve
- kókuszreszelék

Instrukciók:

Tészta: Olaszországban megtanultam, hogy egy fő tészta fejadagja 100 g, így attól függően, hány személyre főzünk, mérjük ki az adagokat. Mivel a mi családunkban úgyis minden elfogy, ezért felhasználtam az 500 g-os csomag spagettit. Ha van wok-od, akkor abban, ha nincs, akkor serpenyőben megpirítod a spagettit, egy kis olajon természetesen, javaslom a tészta félbe törését, mert egyébként kezelhetetlen. Tehát szárazon pirítjuk, amíg a megfelelő barnaságot el nem érjük, majd egy edény forrásban lévő sós vízben kifőzzük pontosan 12 perc alatt (olasz pasta al dente kritérium).

Kókuszos csirke: a csirkemellet csíkokra várjuk, minél keskenyebb, annál jobb. A hagymát felkockázzuk, a wok-ba vagy serpenyőbe olíva olajat öntünk és azon megdinszteljük a hagymát és a husit (tudjátok, üveges legyen a hagyma, a csirke meg fehér). Ezek után nyakon öntjük a tejszínnel és egy kis tejjel, és abban folyamatos kevergetés mellett főzzük 5-10 percig. Aki már profibb és felkészültebb, az használhat kókusztejet is, nekem az még nincsen itthon. Akkor jó a mártás, ha nem folyós és nem is tűnt el, a tejjel lehet trükközni. Közben hozzáadjuk az esszenciát, azaz a fűszereket. Ha nem szeretnéd nagyon csípősre, akkor ne tegyél bele sok chillit meg kurkumát. Egyébként az én javaslatom 1 evőkanál curry, 1 teáskanál só, egy kis bors, egy teáskanál kurkuma, fél teáskanál chilli, majd 2 gerezd szétnyomott fokhagyma és a végén egy fél citrom leve. A kókusz a legvégén kerül bele, ebből annyit tegyél, amennyi jól esik, én 3 evőkanálnál álltam meg. Készen is van a mártás!
Nincs más dolgod, mint a tésztára ráhalmozni a csirkés-kókuszos-fűszeres mártást, a tetejét dekorálni egy kis kókuszreszelékkel!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése