2013. január 17., csütörtök

Cukkinis - fetás pizza


A sztori: 
Nagyon megszerettem az utóbbi időben a cukkinit, hiszen nagyon finom zöldség és rengeteg elkészítési módja van, lehet olajban sütni, sütőben, salátába aprítani stb. Én most a pizzámat szórtam meg vele!
Ezzel a recepttel 2-t kaptok 1-ben: a tökéletes alap pizza receptet és egy vega fogást.

Hozzávalók:
Pizza alap:
 - fél kiló liszt
 - 3 dl víz 
 - 12 g élesztő 
 - 10 g só
 - egy csipetnyi cukor
 - 4 evőkanál olívaolaj

 Feltét:
 - 1 egész cukkini
 - 15 dkg feta sajt
 - 2 dl tejföl
 - fűszerek: oregánó, chilli, só

Instrukciók:

Elkészítjük a pizzát: a lisztet egy tálba tesszük, a közepén egy kis lyukat formázunk és belemorzsoljuk az élesztőt, majd hozzáadjuk az előre fellangyosított vizet, a sót és a cukrot illetve az olíva olajat, ezeket összekeverjük és a tésztát állni hagyjuk 10 percre. 
Egy nagy tepsit meglocsolunk egy kis olívaolajjal, a pizzatésztát kinyújtjuk a tepsiben és kész is az alapunk. Nekem sokszor nem kerek formája lesz, hanem négyzetes, de az az alak is ugyanolyan finom :)
A pizzatésztát megkenjük a tejföllel, majd megszórjuk a felkarikázott cukkinivel és a feldarabolt feta sajttal. Ízlés szerint fűszerezzük, és oregánót szórtam rá, sót, borsot és egy kis chillit.
Betesszük a sütőbe és kb 15 percig sütjük, amíg a feta sajtok és a cukkini meg nem pirul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése