2014. július 23., szerda

EGYED Fahéjas szilvalekvár


A sztori:

Második éve készítek lekvárokat a kertem gyümölcseiből, és meg kell mondjam, mindenki imádja :) Elkészíteni rém egyszerű, csak nagy mennyiségű gyümölcsre és sok-sok befőttes üvegre van szükség. Ha esetleg valaki adományozna nekem felesleges üvegeket, azt megköszönném! 
A recept nem titkos, mindenki elolvashatja a Dr. Oetker 3:1 Dzsemfix magas gyümölcstartalmú befőzéssegítő hátoldalán!

Hozzávalók:

  • 3,5 kg szilva a fáról
  • 1050 g cukor
  • 3 zacskó Dr. Oetker 3:1 Dzsemfix 
  • 3 teáskanál őrölt fahéj
  • 5-6 nagyobb befőttesüveg

Elkészítés:

  1. A szilvát mossuk meg, magozzuk ki és tegyük egy nagy edénybe. A lekvárba mehetnek szép és csúnya darabok egyaránt, az íze annál jobb, minél puhább a szilva.
  2. Botmixerrel pépesítsük, míg az összes szilvát le nem daráltuk.
  3. Adjuk hozzá a cukrot, dzsemfixet és a fahéjat, keverjük jól el.
  4. Rakjuk tűzre, és főzzük addig, míg fel nem forr. Előfordul, hogy hab képződik a lekvár tetején, ezt szűrővel merjük le, de akkor sem lesz baja a lekvárnak, ha ez belekerül.
  5. Legfontosabb lépés: az üvegek tisztítása. A lekvár akkor lesz igazán időtálló, ha az üveg makulátlanul tiszta. Többen ki szokták főzni az üvegeket, én csak nagyon meleg vízbe áztatom 15-30 percre, majd lecsöpögtetem és ebbe töltöm bele a frissen felforrt lekvárt.
  6. Rázárjuk a tetejét, majd 5 másodpercre hideg víz alá nyomjuk az üveget, felfordítjuk, és hagyjuk így pihenni 10 percet, majd visszaforgatjuk, és hagyjuk lehűlni a lekvárokat.
  7. Dekoráció: az én EGYED-i címkéimet Wordben szerkesztettem, színes papírra nyomtattam, és stift ragasztóval ragasztottam fel. A kis szoknyákat régi anyagokból vágtam ki.
Az idei üvegeim


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése